fbpx

Milliseid vigu teevad ettevõtjad raamatupidamisteenuse tellimisel?

Raamatupidamiseta ei saa tegutseda ükski ettevõte ega mittetulundusühing ning kuna paljudel ettevõtjatel puuduvad vastavad teadmised, on enamasti mõistlik see teenusena sisse osta. Mida peaks raamatupidamisteenuse tellimisel silmas pidama ning milliseid vigu kiputakse sel teemal tegema, räägib enam kui 27-aastase kogemusega raamatupidamisbüroo Vesiir OÜ asutaja ja juht Enno Lepvalts.

Raamatupidamisteenuse tellimisel on esimeseks tüüpiliseks veaks Lepvaltsi sõnul see, et inimesed ei kujuta ette, kui palju ühel firmal dokumente ning rahalisi liikumisi on. „Sageli arvatakse, et mis see 10-100 ostuarvet ning paarkümmend müügiarvet ikka on, ent lisaks on ju kaardiga tasumise liikumised, laenud ja intressid, liisingud. Kui need ära unustatakse, siis võibki juhtuda, et päris suure osa arve liikumistest moodustavad esmapilgul varjatud tehingud. See võib tulla suure üllatusena.”

Ta lisab, et samamoodi tihedalt on raamatupidaja töö seotud ettevõtte töötajatega. Võib ju mõelda, et kui keeruline see kord kuus konkreetse palgasumma kandmine ühe inimese arvele ikka olla saab, ent asi läheb mitmetahulisemaks, kui mängu tulevad puhkused, haigusrahad, preemiad ning uute töötajate palkamine. Kõigi selliste igapäevaste tegevustega kaasnev toimetamine jääb enamasti raamatupidaja kanda, sest iga arve taga on raamatupidaja ja tema töö. Samamoodi on raamatupidaja ülesanne lisaks raha ülekandmisele ka tehingute kirjeldamine.

„Minu soovitus on kindlasti enne lepingu sõlmimist uurida, kui palju on valitud raamatupidamisbürool kogemusi. Algaja raamatupidaja vajab meie segasel seadusemaastikul tõsist tuge ning uue firma puhul võib ka kõige paremate kavatsuste puhul tulla kokku korralik pusa. Algajad raamatupidajad peavad kindlasti töötama pädevate inimeste kõrval, liiatigi ei kipu kogenematud inimesed hoomama, kui neil on abi vaja. Nii võib jääda mõni oluline nüanss arvestamata, mille tagajärjeks on maksuvõlg või viivis, mida oleks saanud vältida,” kirjeldab Lepvalts.

Ohumärk on tema sõnul ka see, kui teenust pakutakse liiga odava hinna eest. „Odaval raamatupidamisel on kombeks minna kalliks. Näiteks võib juhtuda, et klient loodab saada soodsa hinnaga täisteenust, aga odav raamatupidamisbüroo pakub sisuliselt ainult raha maksmise võimalust ning korralikku tööd seal taga ei olegi. Äris on levinud ütlus, et kui tahad odavat ja kvaliteetset asja, siis peadki ostma kaks: odava ja kvaliteetse. Kahjuks on ka meil Eestis neid näiteid palju, kus töö on tehtud üle jala, täis sisulisi vigu ning tegemata asju ning lõpuks on teenusepakkuja üldse kadunud.”

Büroojuhi soovitused otsustajatele

Õiget partnerit ei ole Lepvaltsi hinnangul lihtne leida, sest kõigi büroode kodulehelt ja reklaamidest võib lugeda, kuidas nemad on parimad. „Aga soovitan esmajärjekorras vaadata andmebaasist büroo enda andmeid: kas neil on asjad korras, aruanded esitatud, maksuvõlg puudub. Kui raamatupidamisbüroo ei saa enda asjadega hakkama, siis kuidas ta peaks saama hakkama kliendi rahaasjadega? Ehk siis esimeses järjekorras vaadake firma tausta näiteks Krediidiinfost ning kas aastaaruanded on esitatud ja maksudega asjad korras. Seejärel tasub otsida, kuidas on büroo juhte kajastatud, kas nad ise kirjutavad eksperdina artikleid, annavad inimestele nõu, kuidas on nende seniseid tegemisi kajastatud.”

„Selge on see, et värsketelt turule tulevates büroodes on inimesed noored, aga neil on kindlasti oma tutvusringkond. Aga ka sel juhul, kui püüate tutvuste kaudu leida raamatupidajat, peab hoolega vaatama nende tausta ja hoidma kindlasti alguses näppu pulsil, et kas esitatud arved ja deklaratsioonid on sisuliselt õiged. Küsige büroolt julgelt enda ettevõttega seotud asjade kohta, et olla kindel, et kõik aruanded alates kasumist ja bilansist kuni maksuaruandeni on õigel ajal tehtud ning esitatud. Kui tekib viivitusi ja venitusi, siis on asi kahtlane,” annab Lepvalts nõu. „Väga palju taandub suhtlemisele. Kui teile tundub, et midagi ei toimu, siis hakake kohe alarmi lööma. Muid võib juhtuda, et keegi peab hiljem hakkama kõiki numbreid üle kontrollima ja aruandlust ümber tegema.”


Raamatupidamisteenuse puhul on leping oluline

Raamatupidamisteenuse puhul tuleb kindlasti sõlmida leping – selle kohta on selgelt olemas nõue Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduses (RahaPTS). Lepvaltsi sõnul on ta näinud palju juhtumeid, kus raamatupidamisteenuse osutajal ei olegi lepingut, kuid ometi osutatakse kuust-kuusse teenust. „Lepingus peavad olema kirjas poolte kohustused ja õigused, samuti tähtajad, millal peab olema kliendi poolt midagi tehtud ja millal raamatupidamisbürool. Ei tohi unustada, et raamatupidamise tegemine ei toimu hetkega. Üks raamatupidamismeeskond teenindab ju mitut klienti ning viimasel hetkel toodud dokumendid ei tähenda, et raamatupidajad saavad kohe reageerida. Isegi arvuti ei tee asju kohe ning kuigi AI on andmete sisestamise puhul väga tubli abimees, siis pearaamatupidaja kohta tehisintellekt veel täita ei suuda, sest ei tunne kõiki maksukohustusi puudutavaid nüansse ja mis peamine – AI ei võta vastutust.”

Poolte kohustuste, õiguste ja vastutuste osas on lihtne mõelda, et küllap raamatupidaja teeb ja vastutab, ent Lepvalts manitseb mõtlema ka vastutuskindlustuse momendile. „Tellijal lasub vastutus oma dokumentide esitamise ees, sest tema on ikkagi tehingute läbiviija. Raamatupidaja on tehingute kirjeldaja ja nõustaja, aga tehingu enda viib läbi ikka ettevõtja, kes ka vastutab, et on andnud tehingu kohta õiget ja piisavat infot. Kui see on vale või puudulik, siis ei saa raamatupidaja süüdi olla. Raamatupidaja teeb tööd ikkagi talle antud info baasil.”

Oluline teema on ka lepingu lõpetamise punkt lepingus ehk kuidas käituda, kui üks pooltest ei täida oma kohustusi. „Paika tuleb panna, et mida teha, kui tellija ei esita õigel ajal dokumente või ei maksa arveid ära või kui vastupidiselt raamatupidajalt ei tule õigeaegselt vajalikke väljundeid. Milline info liigub poolte vahel lepingu lõppedes, kuidas antakse üldse teise poole valduses olev teave ja mille kustutamist võib nõuda? Sellega on tihedalt seotud andmekaitseteema – kuidas tundlike andmetega ringi käia ja kuidas neid töödeldakse.”

Vajate abi oma ettevõtte raamatupidamises, dokumentidega seotud küsimustes või maksukonsultatsiooni? Helistage 502 5203, 680 6030 või kirjutage enno@vesiir.ee ja saame kokku!

Äripäeva raadio! Mõnes väikeses asjas ettevõtjate maksukoormus sel aastal ka väheneb

Mõnes väikeses asjas ettevõtjate maksukoormus sel aastal ka väheneb.

Seekord räägime mitmest 2025. aastal jõustunud raamatupidamislikust muudatusest. Mikroettevõtete arv suureneb märkimisväärselt, sest nende kriteeriume on oluliselt leevendatud. Mikroettevõtted saavad esitada lihtsustatud aastaaruande.

Samuti käsitleme isiklike autode maksustamist tööalase kasutuse korral ning räägime uuest komandeeringu päevaraha piirmäärast ja esinduskulude maksustamisest.

Saadet juhib Hando Sinisalu. Maksualastele küsimustele vastab raamatupidamisbüroo Vesiir juht ja asutaja Enno Lepvalts.

Vajate abi oma ettevõtte raamatupidamises või maksukonsultatsiooni? Helistage 502 5203 või kirjuta enno@vesiir.ee ja saame kokku!

Foto: erakogu

Kuidas uue julgeolekumaksu valguses raamatupidamine korras hoida?

Aastatel 2025-2028 on tabanud Eesti maksumaksjaid uus maks – julgeolekumaks, kuhu algselt oli sisse kirjutatud ka topeltmaksustamine, millest aga siiski otsustati viimasel hetkel suures ulatuses loobuda. Julgeolekumaksuga seonduvatele erisustele juhib tähelepanu raamatupidamisbüroo Vesiir OÜ asutaja ja juht Enno Lepvalts.

„Õnneks otsustati tõepoolest viimasel hetkel topeltmaksustamisest suures ulatuses loobuda,” nendib Lepvalts. „Samas ei muuda maksustavat summat investeeringute üles- või allahindamine ehk siis kinnisvarainvesteeringutega seotult ei saa oma maksubaasi vähendada ega tohigi seda teha.”

Kuna julgeolekumaksu makstakse avansilisena jooksval aastal eelmise aasta kasumi pealt, tuleb esimesed maksed teha aastal 2026 ja seda tehakse 2025. aasta kasumite alusel. „Maksumaksjatel on ehk mõttekas pöörata tähelepanu juba 2025. aasta numbritele, sest kui on näha, et likviidsus ei ole piisav, tuleb midagi ette võtta,” selgitab Lepvalts. „Loomulikult tuleb kõik oma raamatupidamislikud liigutused alati korralikult põhjendada ja tuua välja tegelik majanduslik sisu, sest kui seda teha vaid maksude vähendamise pärast, ei vaata valitsus (Maksu- ja Tolliamet) sellele tõenäoliselt kuigi hästi. Iga ettevõtja on küll alati huvitatud kulude vähendamisest, aga miskipärast tulumaksu kulu vähendamine riigi poolt aktsepteeritavate hulka ei kuulu ning seda ka legaalseid teid kasutades.”

„Kindlasti ei tohiks ettevõte hakata tegema suvalisi allahindlusi või raamatupidamisse suvalisi kandeid! See on ka seaduses välja toodud, et välistatud on sellised liigutused, mille ainus ajend on maksu vähendamine. Vahelejäämine ei tarvitse küll juhtuda kohe, aga Maksu- ja Tolliameti töötajatel on teatavasti aega neid asju üle vaadata mitu aastat. Ettevõtte raamatupidajal võivad olla sellised tegevused ammu unustatud, mida ametnikel on võimalik veel tagantjärele kontrollida. Ja kui on pärast julgeolekumaksuperioodi näha, et on toimunud mingid olulised muutused põhivara hindamises või kajastamises, võib see äratada maksuametniku tähelepanu ning nad võivad hakata uurima, kas neil muudatustel on olemas ka majanduslik põhjus või olid need seotud maksuvähendamisega.”

Seega on Lepvalitsi sõnul oluliseks sõnumiks, et kuigi ettevõtte eesmärk on kasumi teenimine ja kulude vähendamine, siis ainult eesmärgina tulumaksu või julgeolekumaksu vähendamine läbi mingisuguste raamatupidamuslike sättimiste või muude tehnikate teha ei tohi. Maksuametnikel on õigus need tehingud välistada ning arvutada tagasiulatuvalt maksud nii nagu neid tehinguid ei oleks toimunud.

Ta lisab, et maksu alla lähevad ka 2026. aastal väljamakstavad dividendid, kui need on kajastatud soetusmaksumuse meetodiga, olenemata sellest, et dividendi aluseks olev kasum teeniti 2025. aastal. Samas kui 2027. aastal maksta maksu 2026. aasta kasumi pealt, siis soetusmaksumuse meetodil saadud tulu uuesti maksu alla ei lähe.

Aga mida saaks ettevõtte enda heaks etteulatuvalt teha?

„Täna võiks vaadata üle põhivara määrad. Kui mõnel ettevõttel on seni olnud väga kõrge põhivara olulisuse piir ja on näha sel või järgmisel aastal ette põhivara soetamist, siis tuleks vaadata, kas kõrge olulisuse piir on majanduslikult põhjendatud. Madalama puhul kajastuks ostud, mida kasutatakse, pikema aja jooksul põhivaras ning need amortiseeriks,” selgitab Lepvalts.

Ta toob välja veel ühe olulise tähelepaneku: kuna mikroettevõtjate aruande piire on suuremaks liigutatud ja suur hulk ettevõtjaid saavad erinevalt varasemast teha nüüd mikroettevõtte aastaaruande, siis selles paraku ei saa kinnisvarainvesteeringuid kajastada õiglases väärtuses, vaid soetusmaksumuse meetodil. Sellega kaasneb amortiseerumine, mis tähendab, et kulu tekib aasta-aastalt. Samas võib mikroettevõtja aruande skeemile üleminek olla majanduslikult põhjendatud, sest see on lihtsamalt ja vähemate ressurssidega koostatav, kuna õiglases väärtuses kinnisvarainvesteeringute hindamine võib olla väiksematele ettevõtetele koormav. Soetusmaksumuse meetodil kajastamine on lihtsam ning sellega ei kaasne hindamisega seotud kulutusi.

Ühingud, kes teevad arendavad näiteks tarkvara või kelle töö tulemuseana tekib immateriaalne väärtus, saavad hiljem üle vaadata, kas neil oleks võimalik oma kulutusi kapitaliseerida ning tekib ikka perioodikulum. Kui kulutused on kapitaliseeritud, tekib kulu järgmiste aastate jooksul ning dividende ei tohi maksta.

„Kõik need sellised varasemal perioodil tekkinud toimingud vajavad raamatupidamises majanduslikku sisu ega tohi olla ajendatud ainult julgeolekumaksust,” ütleb Lepvalts. „Soovitan uute maksude valguses üle vaadata kogu oma raamatupidamise ning veenduda, et tulude ja kulude vastavuse printsiibid oleksid õigesti rakendatud ega läheks vastuollu ühegi seadusega!”

Vajate abi oma ettevõtte raamatupidamises, dokumentidega seotud küsimustes või maksukonsultatsiooni? Helistage 502 5203, 680 6030 või kirjutage enno@vesiir.ee ja saame kokku!

Raamatupidamisteenus, mis aitab finantsasjadest paremini aru saada ja püsida konkurentsis

Kas soovid oma ettevõtte finantsasjadest paremini aru saada ja püsida konkurentsis? Raamatupidamisbüroo Vesiir on siin, et aidata! Meie aastatepikkune kogemus ja professionaalne meeskond tagavad, et sinu ettevõtte numbrid ei jää pelgalt arvudeks – me paneme need rääkima! Raamatupidamisbüroo Vesiir on sinu usaldusväärne partner!

Aastatepikkune kogemus ja tugevus kriisides

Tegutsedes juba 28 aastat, oleme näinud ja üle elanud mitmeid majanduskriise. See kogemus on andnud meile väärtusliku teadmistepagasi, mille abil aitame ka sinu ettevõttel igas olukorras kindlalt edasi liikuda. Meie teenusega kaasneb kindlustunne, mis võimaldab sul keskenduda oma äri arendamisele.

Meil on aastate pikkune kogemustepagas raamatupidamisteenuste, raamatupidamistarkvara, juhtimis- ja juriidiliste konsultatsioonide ning ettevõtete asutamise ja likvideerimise valdkonnas. Meie klientide hulka kuuluvad kaubandus-, ehitus- ja tootmisfirmad, samuti loomemajandus- ja teenindusettevõtted, korteriühistud ja mittetulundusühingud. Pakume paberivaba raamatupidamisteenust, kasutades  raamatupidamistarkvara AccountStudio, mis võimaldab integreeritud “teenus ja tarkvara ühest kohast” lähenemist.

Mida räägivad sinu ettevõtte numbrid?

Meie raamatupidajad aitavad sul selgitada, mida sinu ettevõtte numbrid tegelikult tähendavad. Analüüsime finantsandmeid ning anname nõu, kuidas oma ressursse paremini hallata ja tulevikku planeerida. Aitame mitu sammu ette näha ja teha kiireid otsuseid, mis viivad eduni.

Parim raamatupidamisteenus sinu ettevõttele

Meiega saad olla kindel, et sinu raamatupidamine on täpne ja ajakohane. Anname nõu ja oleme alati abiks, et saaksid keskenduda oma ettevõtte kasvatamisele. Liitu meiega ja me oleme sulle kindel tugi igas ärifaasis!

Tee õige valik – vali Vesiir!

Ära jää üksi keeruliste finantsküsimustega! Vali meid oma raamatupidamispartneriks ning tunned erinevust juba esimestest päevadest. Võta meiega ühendust e-maili teel enno@vesiir.ee või helistage +372 5025 203 – vaatame numbrite taha ja teeme raamatupidamise korda!

Oluline maksudest 2025

Kordame üle olulisema alates 01.01.2025 muutuvatest maksudest.

Palgamaksud

“Maksuküür” jätkub ka 2025. aastal.

Tulumaks tõuseb 22%-ni.
Kogumispensioni määr võib liitunutel olla 2%, 4% või 6% (mitteliitunutel 0%).

  • Liitumise olekut tuleb kontrollida 3 korda aastas.
  • Töötaja võib liituda ja lõpetada uuesti.
  • Töötaja saab valida määra 1 kord aastas (detsembris).

Sotsiaalmaksu miinimumkohustus on 270,60 eurot.
Maksuvaba tulu jääb samaks:

  • Kuni 654 eurot kuus.
  • 7848 eurot aastas.

Töötasu alammäär on 886 eurot kuus.

Ettevõtte tulumaks

Tõsteti 20/80-lt 22/78-le.
Sellega seoses suureneb erisoodustustelt arvutatav tulumaks ja ka sotsiaalmaksu summa

Käibemaks

Standardmäära tõstetakse 1. juulist 2025. a 22% -lt 24% -le.
Vana 20% määraga lepingute kehtivusaega lühendati poole aasta võrra 30. juunini 2025. a.
Muutub käibemaksukohustuslaseks registreerimise kord, piirmäära sisse loetakse ka
maksuvaba käive – üür, intressid, finantstehingud jms!
Ei puuduta, kui ongi ainult maksuvaba või 0% käive

Välislähetuse päevaraha

Uued määrad:

  • 75 eurot (senise 50 euro asemel).
  • 40 eurot (senise 32 euro asemel).

Muud tingimused jäid samaks:
kõrgem päevaraha on enimalt 15 päeva eest lähetuse kohta, kuid mitte rohkem kui 15 päeva eest
kalendrikuus.

Muud muudatused

Isikliku sõiduauto kasutuse hüvitamine:

  • 0,50 eurot/km (senise 0,30 asemel).
  • Maksimaalselt 550 eurot kuus (senise 335 euro asemel).
  • Muud tingimused jäid samaks.

Maksuvaba vastuvõtukulu:

  • 50 eurot (senise 32 euro asemel).
  • Muud tingimused jäid samaks.

Julgeolekumaks

Küsi enno@vesiir.ee

Kontakt täpsustusteks ja nõustamiseks

E-post: enno@vesiir.ee
Telefon: +372 5025203
Kontaktisik: Enno Lepvalt

Järgmise aasta maksudest – puust ja punaseks

Järgmisel aastal ootab ettevõtjaid terve rida maksumuudatusi. Kuna maksudega seoses on olnud palju infomüra, toome teemasse selgust.

Räägime detailsemalt tulumaksust, dividendide maksustamisest, käibemaksust, julgeolekumaksust ja ka automaksust. Arutame läbi erinevad stsenaariumid ja uurime, kas mõni maks oleks kasulik juba sel aastal ära maksta.

Saadet juhib Hando Sinisalu. Maksualastele küsimustele vastab raamatupidamisbüroo Vesiir juht ja asutaja Enno Lepvalts.

Vajate abi oma ettevõtte raamatupidamises või maksukonsultatsiooni? Helistage 502 5203 või kirjutage enno@vesiir.ee ja saame kokku!

Foto: Liis Treimann

Enno Lepvalts: Kuidas vältida sissenõudmist vajavaid arveid

On selge, et kui oleme müünud kaupa või osutanud teenust, mille eest jätab teine osapool raha maksmata, on kahju suur. Alates juba asjaolust, et tänase seaduse kohaselt tuleb tehingutelt maksta käibemaksu, mille tagastust saab taotleda alles järgmisel aastal, tõestades, et summat ei ole laekunudki. Kuidas vältida sissenõudmist vajavaid arveid, räägib raamatupidamisbüroo Vesiir OÜ juht Enno Lepvalts.

„Alati on olnud ja jätkuvalt on ka edasipidi maailmas süüdimatuid võlglasi, kes vaatavad teenuse osutajale või kaupa müünud kauplejale oma kutsikasilmadega otsa ja kehitavad õlgu, et raha ei ole. Seetõttu peab väga hoolikalt jälgima, kellele oma kaupa või teenuseid ettemaksuta välja annate,” ütleb Lepvalts. „Esimene samm on enne tehingut lahata äriühingu tausta – Eestis on selleks olemas avalikud andmebaasid, kust saab informatsiooni, kas ehk teid huvitav isik on nii-öelda punases.”

Esmalt tulebki andmebaasist otsida viidet rahalistele raskustele ehk maksuvõlga. „See on ju tegelikult müüja enda otsustada, kas ta usaldab igaüht või tahab kindlustunnet. Kui näete võimaliku partneri taustauuringus viidet võlgadele ja need on näiteks märkimisväärselt suuremad kui käsilolev müük, võib olla üsna kindel, et küllap jääte ka teie oma rahast ja kaubast ilma. Kui aga avalikud võlad on pisikesed, siis tuleb otsustada, kas riskida või ei,” annab Lepvalts nõu.

Ta lisab, et ostjale krediiti andes võiks sõlmida lepingu, kus on kirjas ka tagatis maksmata jätmise korral. „Sobilik tagatis on näiteks käendus, aga siin peab teadma, et sel juhul peab olema välja toodud ka maksimumsumma, vastasel juhul käendusleping ei kehti. Sellest etem oleks ikkagi ettemaksuga müük.”

Veel parem lahendus on aga müüjapoolne järjepidev raamatupidamine, kus on ostja maksekäitumine kirjas. Hea programm on Lepvaltsi sõnul selline, kust müüja näeb, kas kliendil on võlgu, kas tal on ehk krediidilimiit lõhki, kui suure summa eest on mõistlik talle veel müüa, millal ta on oma viimased võlad ära tasunud. Ja kui pikalt ta viimati võlgu oli – äkki on tal taas kavas jääda võlgu pikemaks ajaks, mis ei pruugi aga sobida müüja plaanidega.

„Selline järjepidev raamatupidamise järgimine ja kõigi punktide täitmine annab ka kindla toe, et teie töötajad järgivad kehtestatud krediidipoliitikat. Sest ettevõttele pole ju kasu korralikust krediidipoliitikast, kui töötajad seda ei järgi! A ja O on korrektne raamatupidamine ning programmide suhtlemine finantsasutustega, et jooksval päeval tulnud laekumised oleksid automaatselt kajastatud – et makse teinud ostja nime, selgitust ja viitenumbrit näeks reaalajas,” selgitab Enno Lepvalts. „Ja need võimalused on tänapäeval kõigil olemas, pigem on küsimus, kas juhid ja raamatupidamise eest vastutavad isikud on osanud need kasutusele võtta.” Vesiir raamatupidamisbüroo kasutab peamiselt raamatupidamisprogrammi AccountStudio, kus on kõik vastavad võimalused olemas ja integratsioonid olemas.”

Kogenematute puhul on probleemiks ka meelekindlus

Tõsine probleem on Lepvaltsi sõnul inimeste meelekindlus mitte müüa võlgades olevatele klientidele rohkem tooteid. „Võlgnikud oskavad inimesi ära rääkida. Nad udutavad sageli suurtest rahalaevadest, mis on kohe tulemas, ja neid usutakse. Tegelikult on need unistuste rahalaevad juba aastaid tulemas ja nad lihtsalt petavad teisi. Räägivad, et homme maksavad, aga see „homme” on edasinihkuv silmapiir. Kogenud ettevõtjad näevad selle enamasti läbi, aga kogenematud võivad sellistele ärarääkimisele väga lihtsalt alluda. Minu soovitus on hoida meel kindel ja süda kõva: võlglane on võlglane ja talle ei tasu heast peast oma firma raha ära anda. Las ta läheb ja tekitab neid probleeme kellegi teise õuel!”

Ta nendib, et väga hästi saavad oma krediidipoliitikat korraldada ka väikesed ettevõtted. „Kui ostjad on suured ja tuntud firmad, siis võiks eeldada, et nende finantsasjad on korras, raha saab makstud ja riskima ei pea. Kui väikeettevõtja ei saa anda nii pikki maksetähtaegu, võib proovida kasutada arvelduslaenu, ent jah – riskid jäävad ikkagi siis enda kanda,” selgitab ta. „Hea variant on faktooring, ent jällegi on nii, et kui ostja ei maksa teatud aja jooksul võlga ära, tuleb probleem müüja õuele tagasi. Plussiks on aga see, et vähemalt teoreetiliselt peaks faktooringu andja vaatama, mis ettevõtted omavahel tehinguid teevad, mis tähendab ju sisuliselt topeltkontrolli ostja üle. Samas ei vastuta faktooringu andja probleemide korral ning ka selle tehingu tagatised on suhteliselt nõrgad.”

Krediidiga müügi raudreeglid:

  • Ole kindel oma kliendi maksejõus.
  • Vaata enne iga tehingut üle kliendi maksekäitumine.
  • Kui on vähegi kahtlusi, tuleb küsida kindlasti ettemaksu.
  • Võlgu tasub müüa ainult lepingu alusel.
  • Lepingusse tuleb sisse panna tagatis.
  • Kui on tunda, et tehingust võib tulla probleeme, katkesta see kohe. Las klient tekitab probleeme mujal!

Vajate abi oma ettevõtte raamatupidamises, dokumentidega seotud küsimustes või maksukonsultatsiooni? Helistage 502 5203, 680 6030 või kirjutage enno@vesiir.ee ja saame kokku!

 

Enno Lepvalts: kuidas mõjutavad uued maksud raamatupidamist?

Seekord analüüsisime Äripäeva raadiosaates uute maksude mõju raamatupidamisele. Vesiiri juht Enno Lepvalts jagab oma mõtteid raamatupidaja vaatenurgast. Kui vajad konsultatsiooni või abi oma ettevõtte raamatupidamises, siis helista 502 5203 või kirjuta enno@vesiir.ee.

Saadet juhib Hando Sinisalu.

E-residentide maksustamine ja tulumaksu tagasitulek: Kas ajalugu kordub?

Aeg on jagada oma teadmisi ja tuua välja seisukohti! Rääkisin hiljuti Äripäeva raadios valitsuse plaanitavatest maksutõusudest, keskendudes raamatupidaja vaatenurgast. Üks arutletud variant riigieelarvesse raha lisamiseks on e-residentidele maksu kehtestamine.

Meenutan aegu, kuidas enne 2000ndat kehtis Eestis 26% ettevõtete tulumaks. Kas tulumaksu uuesti kehtestamine tooks kaasa soovitud tulemusi või peaksime kaaluma teisi võimalusi?

Kui vajad konsultatsiooni või abi oma ettevõtte raamatupidamises, siis helista 502 5203 või kirjuta enno@vesiir.ee.

Saadet juhib Hando Sinisalu.

Täname!

Oleme teie kirja kätte saanud!