fbpx

Raamatupidamistarkvara toob edu vaid siis, kui kasutad kõiki selle võimalusi

Raamatupidamisvaldkonnas on viimase 10 aasta jooksul toimunud suured muutused. Esiteks on ettevõtted hakanud raamatupidajate palkamise asemel raamatupidamisteenust sisse ostma. Teine trend on paberarvete märgatav vähenemine ning masintöödeldavate dokumentide kasutuselevõtt. Ja kolmandaks mitmekülgsete raamatupidamistarkvarade kasutamine. Võidab aga ainult see, kes oskab ära kasutada kõiki tarkvara võimalusi.

„Tõepoolest, raamatupidamisteenuse sisseostmine on järjest kasvamas ning selle üheks põhjuseks on kindlasti tööjõukulude kasv. See tähendab, et ettevõttele on soodsam raamatupidamisteenust sisse osta, kui inimesi palgata. Samuti muutuvad tarkvarad aina targemaks ning aina enam on kasutusel masintöödeldavad dokumendid, mis vähendab käsitööd, kuhu inimene peab sekkuma,” selgitab Eesti ühe vanema raamatupidamisbüroo Vesiir OÜ asutaja ja juht Enno Lepvalts. Vesiir hoiab raamatupidamisteenuste vallas jõudsalt ka kõrgeimat kohta „Edukamad 25-aastased Eesti ettevõtted” TOP-is.

Kuna masintöödeldavate dokumentidega opereerimine nõuab vähem ressurssi, tekibki olukord, kus reaalselt palgal olevat raamatupidajat pole enam tarvis. „Aga selline on olukord ainult nendes ettevõtetes, kes on ajaga kaasas käinud ning kasutavad tänapäevaseid infotehnoloogilisi võimalusi enda kasuks ära,” rõhutab Lepvalts. „Ei saa öelda, et uue raamatupidamistarkvara kasutamine toob automaatselt kasu ja raamatupidaja töömaht väheneb, kui ettevõte ei kasuta ära selle kõiki võimalusi, näiteks jätab kasutamata elektrooniliste võimaluste käitlemise.”

Viimased aastad on andnud tõuke paberarvete vähenemisele

Kaks viimast pandeemia aastat on andnud tugeva tõuke paberil liikuva dokumentatsiooni vähendamisele, ent Lepvaltsi sõnul ei tähenda see kahjuks e-arvetele üleminekut. „Millegipärast e-arveid kardetakse, aga vähemalt ei liigu enam paberarveid, mis on ka rohepöörde osas oluline näitaja. Tahaksin väga öelda, et Eesti on digiriik ja uuenduste osas eesrindlik, ent ikkagi domineerib meil vana hea PDF-fail. Arvan, et põhjuseks on teenusarved ja tugiteenuste arved, mida ettevõtetel on mõni üksik kuus. Kui aga käitlema peaks tuhaneid arveid, küll siis hakatakse aru saama ka e-arve mugavusest, kiirusest ja turvalisusest. Ent jah, kahjuks ollakse kinni jäänud käsitsi tehtavatesse arvetesse.”

Vesiir on üks vanematest kohalikest raamatupidamisbüroodest ja ettevõttes on alati peetud oluliseks pidevat arengut ning ajaga kaasaskäimist. Lepvalts kinnitab, et Vesiiri dokumendivoog näitab ostupoolel väga aktiivset e-arvete kasutamist. „Ja kuna meie üks trump on tarkvara AccountStudio, mis võimaldab suhteliselt lihtsalt ostupoolt seadistada, tänu sellele oleme e-arveid vormistanud juba aastaid. See annab tuntavat ajalist kokkuhoidu ning meie töötajad saavad kasutada seda aega millegi kasuliku tegemiseks.”

Koroonakriis ja hübriidtöö ei toeta rohepööret raamatupidamisvaldkonnas

Tuues veel kord jutuks rohepöörde, nendib Vesiiri juht, et raamatupidamisvaldkonnas on lisaks koroonale aidanud kaasa ka inimeste mugavus, sest töö tahetakse ära teha kiiremini ja lihtsamalt. „Samas ei aita rohelisele mõtlemisele kaasa see, et kontorid on ettevõtetel endiselt alles, kuigi paljud töötajad töötavad mobiilses kontoris. Esiteks käivad osad inimesed endiselt kontoris tööl, mis tähendab, et kontoris ei saa kütet ja konditsioneeri välja lülitada. Teiseks vajavad kodukontorid töötervishoiuseaduse järgi samuti nõuetekohast sisustamist, tööandja peab andma töötajatele töövahendid ning pahatihti on neid nüüd lausa topelt.

Seega, kuigi kütust tööle ja tagasi sõitmiseks põletatakse vähem, koormatakse keskkonda kaudselt ehk isegi rohkem, sest lisaks asjadele on energia- ja küttekulu ju suuremgi. Loodus ja rahakott selle eest „aitäh” ei ütle!”

Võidab see, kes teeb tööd konkurentidest erinevalt

Lepvalts möönab, et ettevõtted võiksid kõigile nendele probleemidele mõelda avatud meelega ning leida esiteks kohti kulude kokkuhoiuks ning teiseks leida enda konkurentsieeliseid, sest võidab see, kes teeb midagi teistest teisiti, aga paremini. „Tasub oma peaga mõelda! Innovatsiooni ei juhi massid, vaid seda teevad üksikisikud. Alati ei pea tegema nii nagu teised, pigem hoidke mõtted avatud ning leidke võimalus, kuidas saate olla kliendile kasulikumad kui konkurendid!”

Vesiiri edu kaks suuremat võtit on AccountStudio tarkvara ning töötajate motiveeritus.

„Samuti liigume püsivalt rumala töö vähenemise suunas, sellest vabanemiseks ei piisa lihtsalt tark olemisest, vaid peab astuma ka konkreetseid samme. Rumala töö vähendamiseks on aga vaja arvutitele kui töövahenditele rohkem asju õpetada ja selgeks teha. See on pikk, aga huvitav teekond!”

Vesiiril on pikaajaline kogemus raamatupidamisteenuste, raamatupidamistarkvara, juhtimis- ja juriidiliste konsultatsioonide ning ettevõtete asutamise ja likvideerimise vallas. Kui soovid toimetada targalt ja teada, milline raamatupidamisteenus on sulle parim, helista 502 5203, 680 6030 või kirjuta enno@vesiir.ee ja saame kokku!

 

TOP1 – 25 aastat raamatupidamisteenuste turul

Tänavu täitub veerandsada aastat raamatupidamisbüroo Vesiir loomisest. Oleme tegutsenud 25 aastat raamatupidamisteenuste turul ja pälvinud Äripäeva Infopanga andmetel kõrgeima koha “Edukamad 25-aastased Eesti ettevõtted” TOP-is.
Meiega koos 1997. aastal alustanud raamatupidamisbüroodest vaid kümme on jõudnud 25-aastaste Eesti ettevõtete sekka.
Raamatupidamisbüroode arvestuses on meile suur au olla 1. kohal. Oleme tänulikud ja uhked selle tunnustuse eest. Nii nagu Tiigri aasta on tuntud oma arukuse ja tarkuse poolest, nii võib iseloomustada ka Vesiiri.
Soovime kõigile Eesti ettevõtetele Tiigri aastaks ja ka edaspidiseks arukat tegutsemist, kohanemisvõimet, usku oma ettevõtmistesse ning loomulikult sirget teed parima raamatupidamisteenuse pakkuja juurde! Vesiiril on jagada nii teadmisi kui ka kogemusi – 25 aastat parimat raamatupidamisteenust!

Kuidas koostada aastaaruanne nii, et see oleks ettevõtte visiitkaardiks

Eesti ühe vanima raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts räägib Äripäeva saates aastaaruannetest – kuidas koostada aruanne nii, et see mõjuks hästi ettevõtte mainele. Samuti tuleb juttu mitmest 2022. aastal jõustunud raamatupidamist puudutavast seadusemuudatusest.

Vesiiril tähistab tänavu 25. juubeliaastat. Saadet juhib Hando Sinisalu.

Enno Lepvalts´iga saab ühendust võtta e-maili teel: enno@vesiir.ee või helista +372 5025 203.

Majandusaasta aruanne – Sinu ettevõtte finantsseisundi visiitkaart

Majandusaasta aruanne on Sinu ettevõtte visiitkaart, mis näitab ettevõtte usaldusväärsust klientidele, konkurentidele, koostööpartneritele ja teistele huvilistele, keda huvitab Sinu ettevõtte käekäik ja jätkusuutlikus.

Majandusaasta aruanne ehk aastaaruanne on infoallikas koostööpartneri valikul, mis näitab millistel tingimustel ja kas üldse teie ettevõttega tehinguid teha ning annab ka ettevõtjale endale olulist infot juhtimisalaste otsuste tegemiseks.

2021. aasta on lõppenud ja paljudel ettevõtetel on majandusaasta aruande esitamise tähtajaks Äriregistrile 30. juuni 2022. Oluline on tähtajast kinni pidada ja varakult valmistuda. Majandusaasta aruanne on kohustuslik kõigile Eesti tegutsevatele äriühingutele. Pääsu ei ole ka nendel ettevõtetel, kellel tegevust ei toimunud.

Võta meiega ühendust helistades numbrile +372 502 5203 või kirjuta meile enno@vesiir.ee. Aitame Sul ettevõtte majandusaasta aruande koostada!

Rahulikku pühadeaega ja edukat uut aastat!

Aitäh kõigile klientidele ja koostööpartneritele!

Lõpule on jõudmas aasta, mis on olnud huvitav ja muutusterohke. Aasta, mis väärib mäletamist ja meeldejätmist.

Soovime Teile rahulikku pühadeaega ja edukat uut aastat!

Meie kontor on 23.12 ja 28.12.2021 suletud.

Vesiir raamatupidamisbüroo hakkas toetama “OSK korvpallinaiskonda“!

Vesiir raamatupidamisbüroo hakkas sellest hooajast toetama eraalgatuslikku korvpallinaiskonda OSK. Korvpallinaiskonna uueks nimeks on “OSK/VESIIR korvpallinaiskond”.

Vesiir OÜ omanik Enno Lepvalts: „Vesiir on tööandja, kes hoolib ja annab oma panuse selleks, et meie inimeste tervisenäitajad paraneksid ja läbi sportliku tegevuse kasvaks rahulolu. OSK/VESIIR korvpallinaiskond on selles osas suurepäraseks eeskujuks. Oma ala armastava korvpallinaiskonna OSK/ VESIIRI missiooniks on naistekorvpalli edendamine, suurendada korvpalli huvi noorte hulgas ja innustada noori sportima ning naistekorvpalli propageerimine.

OSK/VESIIR naised on suurepärased mängijad, ühte hoidvad meeskonnaliikmed, keda ühendab sport. Naised nagu orkester, nad on nii oma töös, treeningutel kui ka eraelus sihikindlad ja meeletu töötahtega. Vesiir raamatupidamisbüroo toetab suurima rõõmuga naiste korvpalli ja hoolib nii oma klientidest kui ka oma töötajatest igas mõttes.

Vesiir raamatupidamisbüroo on Eesti turul tegutsenud rohkem kui 24 aastat. Pakume oma klientidele raamatupidamisteenust, äri ja maksunõustamist. Meie raamatupidamisbüroo töötajatest 90% on naised, kes armastavad meeskonnamänge ja hoolivad sportlikust eluviisist. Seega on spordi toetamine meie jaoks põhimõtteline samm,” ütles Lepvalts.

„Oleme väga rõõmsad ja tänulikud, et Vesiir on märganud meie sportlikke pingutusi ning soovib meie eesmärkide saavutamisele kaasa aidata. Korvpall annab meile suurepärase võimaluse tegeleda oma lemmik spordialaga ja läbi korvpalli turgutada oma füüsist kui vaimu – “terves kehas, terve vaim”! OSK võistkonna ühise eesmärgi ja pingutuste tulemusena saavutatud FIMBA Maxibasketball 35+ vanuseklassi maailmameistri tiitel näitab selgelt meie sihikindlat pühendumist sporti ning ka muudesse elualadesse. Oleme uhked, et raamatupidamise alal tippu kuuluv Vesiir ning Korvpallinaiskond OSK on leidnud ühise keele ja koostöö.”

Raamatupidamisbürool on ühe raamatupidaja pakutava teenuse ees palju eeliseid

Raamatupidamistarkvara ise veel õnneks või kahjuks raamatupidamist ei tee, vaid raamatupidamisteenuse alus on endiselt inimene oma oskuste ja teadmistega. See tekitab järgmise küsimuse – kas eelistada oma raamatupidajat või osta teenus sisse raamatupidamisbüroolt? Nõu annab raamatupidamisbüroo Vesiir juht Enno Lepvalts.

Raamatupidamisbüroo Vesiir juht Enno Lepvalts

“Viimasel ajal üsna hägustunud piir raamatupidaja versus büroo vahel, sest ettevõtete vajadused ning kiirelt muutuv majanduskeskkond eeldab büroolt sarnaselt oma raamatupidajale väga personaalselt lähenemist, kuna ettevõtja tahab hoituse tunnet. Vahe tuleneb siiski sellest, et hoituse tunnet üksikraamatupidaja puhul annab üks inimene, aga näiteks meie büroos on selleks terve meeskond. Ehk siis ettevõtja jaoks on küll tema esindaja üks konkreetne raamatupidaja, aga tegelikult on ettevõtte kasutada terve Vesiiri teadmiste ja kogemuste hulk,” selgitab Lepvalts.

Ta lisab, et raamatupidaja töös on väga oluline teadmiste ja kogemuste kasvatamine. „Paraku üksikute raamatupidajate pagasis on ainult need juhtumid, mis tulevad ette selles konkreetses firmas, kellele palgatööd tehakse. Büroos kogunevad kogemused ja teadmised kõigi teenindajate klientide pealt ning neid kasutatakse üksikkliendi jaoks, kes peab otsustama, kas teenus kasutamine või oma raamatupidaja palkamine.”

Just arenemisvõimalused ongi Lepvaltsi sõnul üheks suureks plussiks, mis motiveerivad raamatupidamisbüroo töötajaid. „Meil Vesiiril on raamatupidajal võimalus tunda end tõelise professionaalina – ta saab seda teha, mida ta on õppinud ja mida soovib teha ning saab seda teha erinevate klientide jaoks, erinevate juhtumite puhul. See avardab raamatupidaja kutseoskusi ja silmaringi ning teeb tema kutsetöö huvitavamaks.”

Teine motivatsioonikoht on rahaline – Vesiir maksab oma raamatpidajatele töö eest alati väärilist palka, et nad saaksid segamatult parimal viisil oma tööd teha. „Lisaks on meil antud võimalus töötajatel palga osas kaasa rääkida – mida paremini inimene tööd teeb, seda paremini teda tööandja poolt ka premeeritakse,” lisab Lepvalts. „See on kahepoolne motivatsioon, mis laseb töötajal otsuseid ja tööd paremini teha ning oma teadmised kliendi jaoks tööle panna. Samas Vesiiri trump on pakkuda klientidele kõige paremat teenust ehk oskuslikult hoitud raamatupidamisteenust.”

Hea teenuse puhul ei saa klient aru, kas see tuleb kontorist või kodukontorist

Omamoodi pitseri on tänasel päeval kõigile kontoritöö tegijatele pannud koroona. „Vältimatult on kõik Eesti ettevõtted pidanud arvestama kaugtööga, samuti Vesiir. Aga meie oleme loonud oma raamatupidajatele selleks kõik võimalused ning see peegeldub omakorda klientide rahulolus, kes saavad oma teenuse olenemata sellest, kas nende raamatupidaja töötab kodust või kontorist. Ideaalse teenuse puhul ei tee klient sellel vahet,” räägib Vesiiri juht. „Motiveeritus tagab aga selle, et raamatupidaja ei lükka koduste toimetuste kõrvalt oma töiseid kohustusi edasi, vaid esikohal on kliendi teenindamine, sõltumata sellest, mis ajal ja kust tööd teha.”

Vesiir on loonud targad tarkvaralised töövahendid, mis võimaldavad klientide raamatupidamist teha nii, et kliendile saab sealt välja võtta erinevat aruandlust, näiteks toetustega või konkreetsete projektidega seotud aruandlused. Vesiiri raamatupidaja ei pea hakkama nuputama ja arvutama, kui klient küsib analüüse või konkreetseid arve, vaid kõik see on eeltööna juba tarkvaras olemas.

“Pakkudes head teenust, ei võistle me loomulikult kehva raamatupidamisteenuse hinnakategoorias. Võrrelda tuleb võrreldavat, mis tähendab, et hea teenuse eest tuleb ka vastavalt tasuda. Ostes esimest korda odavat teenust, tähendab see hilisemalt oluliselt suuremat väljaminekut, et asjad korda saaksid. Pigem panustada kohe kvaliteetsele teenusele,” räägib Lepvalts.

„Oleme täheldanud, et koroonaaeg on välja toonud ettevõtete veidi ripakil raamatupidamised. Seda tuleb ette eriti kiirelt arenevates sektorites, kus mingil põhjusel on varasemad raamatupidajad olnud üksi ning on näha, et tal pole olnud kuskilt abi küsida. Vesiiris pole raamatupidajad üksi, siin suheldakse kolleegidega ja nõu saab küsida majasiseselt pädevatelt inimestelt. Hoolimata koroonast on meie klientide raamatupidamine samaväärselt hoitud kui varem ning kõigi töötajate motivatsioon kõrgel, sest rahul ollakse nii koolituste, kaugtöö, palga kui ka väljakutsetega. See teeb ka kliendid õnnelikuks.”

Loe klientide tagasisidet Vesiir OÜ kohta siit!

Milline raamatupidamisteenus on Sulle parim? Helista 502 5203, 680 6030 või kirjuta enno@vesiir.ee ja saame kokku!

 

2022. aastast saab mahakantud arvetelt käibemaksu tagasi

Uuest aastast saab mahakantud arvetelt käibemaksu tagasi.

Eesti ühe vanima raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts rääkis Äripäeva saates seadusemuudatusest, mis vähendab ebaõiglust – nimelt saab alates 01.01.22 küsida tagasi käibemaksu, mis on makstud lootusetute, mahakantud arvete pealt. Lahkame selle seadusega seotud mitmeid nüansse. Samuti teeme juttu kodukontoriga seotud kulude arvestusest ja sellega seotud erisoodustusmaksust.

Kuula koos meiega! Saadet juhib Hando Sinisalu.

Enno Lepvalts´ iga saab ühendust võtta e-maili teel: enno@vesiir.ee või helista +372 5025 203.

Korrektse raamatupidamise tagab teenuse sisseostmine professionaalilt

Igasuguse ühingu (ka korteriühistu) juhatus vastutab ühingu raamatupidamise eest, mille tõttu on oluline, et kõik raha ja arvetega seonduv oleks korrektne ja läbipaistev. Vahel delegeeritakse raamatupidamine mõnele korteriühistu juhatuse liikmele, kuid selge on see, et ühistu juhatus peab niigi suhteliselt napi eelarvega toimetama ning raamatupidamine röövib tõenäoliselt väga palju inimese isiklikku aega.

„Ühistu juhatus peaks siiski pühenduma sellele tegevusele, milleks nad on ellu kutsutud ehk ühistu juhtimisele. Samamoodi nagu juhatuse liikmed ei pea talvel lund lükkama ega koridoris valgustust parandama, ei peaks nad ka raamatupidamisega vaeva nägema. Sarnaselt haldusteenusele on mõistlik ka see teenus mugavalt ja turvaliselt sisse osta. Kõigega ei jõua ise tegeleda ja lõpuks võib kannatada kogu ühistu,” ütleb 25 aasta pikkuse kogemusega raamatupidamisbüroo Vesiir OÜ juht Enno Lepvalts.

Ühistu raamatupidamise juurde kuuluvad näiteks korteritele nende kuluarvete väljakirjutamine, tarnijatele tasumine, laekumiste jälgimine ning võlglaste nimekirja edastamine juhatusele. Aastaaruandekohustus ei puuduta küll pisikesi ühistuid, kuid lõviosa Eesti ühistuid on suuremad ning aastaaruanne on nende puhul möödapääsmatu.

„Alati on mõistlik järgida standardset raamatupidamist. Korteriühistute majandusaasta aruandes on vaja esitada spetsiifilist informatsiooni, mida teiste äriühingute puhul tegema ei pea, näiteks majandamise kulud  korteri kaupa,” toob Lepvalts näite. „Kui see tuleb teile üllatusena, siis on parem kasutada professionaali ja osta raamatupidamisteenus väljast sisse – professionaalne raamatupidaja teab, mida mingi juhul tegema peab, tunnwb seadust ja on kursis seadusemuudatustega.”

Abiks ka investeeringute tegemisel

Lisaks saab raamatupidaja anda ühistule erinevates finantsasjades nõu, näiteks nõustada võlgade menetlust, mille puhul lubab seadus halvimal juhul ka võlgniku korteri sundmüüki panna. „Võlglast saab tegelikult survestada päris tugevalt, aga selleks on vaja kogemusi ja teadmisi, mis on igapäevaselt raamatupidamisega tegeleval bürool olemas,” täpsustab Lepvalts.

Samuti on raamatupidaja abiks, kui ühistu plaanib teha investeeringuid. Lepvalts nendib, et nii töid tellides kui ka vajadusel laenu võttes on oluline, et korteriomanikud ei oleks mingi hetk olukorras, kus keegi on sunnitud omast varast loobuma. „See ei ole küll raamatupidajate igapäevatöö, kuid renoveerimise või mõne muu suurema rahakaasamisprojekti juures on mõistlik kindlasti nõu küsida. Raamatupidamisbürool on oma spetsialistide näol olemas väga hea teadmiste kogum ning kogemus pöörata tähelepanu sellele, kui mõnda korteromanikku tahetakse teiste eest tanki panna.”

Raamatupidamisbüroo kasutamine on ka soodne, sest ühistu ei pea hoidma kedagi enda palgal, vaid ostab teenuse sisse täpselt selles mahus nagu hetkel on tarvidust.

Kui soovite raamatupidamis- või konsultanditeenust, helistage 502 5203, 680 6030 või kirjutage enno@vesiir.ee ja saame kokku!

Täname!

Oleme teie kirja kätte saanud!